5 Aralık 2015 Cumartesi

Quiver - 3D Coloring App Uygulaması

      Bu yazımda Quiver - 3D Coloring App uygulamasını tanıtacağım. Quiver - 3D Coloring App arttırılmış gerçeklik boyama deneyimi sağlayan bir uygulamadır. Uygulama içerisinde hazır resimler bulunur. Yazdırılıp boyandıktan sonra uygulama kamerasına okutulan resimler büyüleyici bir şekilde 3. bir boyut kazanır. 

     Uygulamanın genel amacı eğitim olmamakla beraber uygulama içerisindeki resim modüllerinden sadece bir tanesi eğitim alanını kapsamaktadır. Eğitim resim modülünde hücre, dünya ve volkanlar hakkında hazırlanmış resimler ile birlikte arttırılmış gerçeklik içeren bir eğitim ortamı oluşturulmuştur. Eğitim resim modülünde bulunan resimler sınırlı olduğu için eğitimde kullanılmak üzere uygulama içerisinde bulunan diğer hazır resimler eğitim sürecinde kullanılabilecek şekilde bir eğitim materyali haline dönüştürülebilir. Bu sayede arttırılmış gerçeklik ile birlikte eğitim alanı için verimli bir ortam oluşturulabilir. Bu yazımda bunun bir örneğini göstereceğim. 


     Örneğe geçmeden önce uygulamayı nasıl temin edebileceğinizden bahsedeyim. Uygulamayı Play Store ve Appstore’dan indirebilirsiniz. Bunun için sistem gereksinimleri şu şekildedir.

İOS:
Android:
    ·   Arka kamera
    ·     İOS 7.1 veya sonraki sürümler

·   Arka kamera
·     Android 4.0.3 (Ice Cream Sandwich) veya sonraki sürümler


Quiver - 3D Coloring App Uygulaması Tanıtım Videosu


Quiver - 3D Coloring App Uygulamasının Eğitim Modülü



Uygulamayı indirip açtıktan sonra karşımıza soldaki ekran gelir. Ekrandaki kelebek simgesine tıklayınca resmi okutacağımız kamera açılır. Kitap simgesine tıklayınca sağdaki ekran gelir ve burada yazdırıp boyayacağımız resimlerin yer aldığı modüller sıralanmıştır. Bu modüllere tıkladıktan sonra çıkacak olan update butonuna basarak modülleri indirebiliriz. Yazdırıp boyadığımız resmin kameraya okutulunca 3 boyutlu hale dönüşmesini istiyorsak resmin yer aldığı modülü önceden indirmiş olmamız gerekmektedir.




      Ben örneğim için Murphy and Friends modülünü ve bu modülün içerisinde bulunan yukardaki resmi seçtim. Bu resmi eğitim materyaline dönüştürmek için öncelikle bir konu belirledim. Konumu Türkçe dersindeki kelime türleri olarak belirledikten sonra uygulamanın bana verdiği resimde değişiklikler yaparak resmi bir etkinlik sayfasına çevirdim.

      Hazırladığım materyale göre öğrenciden resimde bulunan birleşik kelimelerin olduğu yeri maviye, basit kelimelerin olduğu yeri turuncuya, türemiş kelimelerin bulunduğu yeri sarıya boyaması istenecek ve boyama işlemi biten öğrenciye uygulama kullanılarak boyadığı resmin 3 boyutlu hali gösterilecektir. Bu sayede bilgisini kullanarak boyadığı resmin 3 boyutlu halini gören ve bu 3 boyutlu haliyle oynayabilen öğrenci eğlenerek öğrenmiş olacak ve diğer etkinlikler için motive olacaktır.

      Sizde uygulamayı ve içerisindeki Murphy and Friends modülünü indirdiyseniz boyanmış olan bu resmin 3 boyutlu halini görebilir ve 3 boyutlu haliyle hazırlanmış bir oyun oynayabilirsiniz. Resmin üç boyutlu halini görmek için aşağıdaki resmi uygulamanın kelebek simgesi ile açılan kamerasına okutmanız yeterlidir.




Uygulamada içerisinde eğitim modülünde bulunan diğer örnek hazır resimler



      Örneklerde de görüldüğü gibi içerisinde pek çok hazır resmi barındıran bu uygulamayı kullanarak eğitim ortamları için etkili materyaller hazırlayabilir, öğrencilerinize büyüleyici etkinlikler yaptırabilirsiniz. Uygulamanın sağlamış olduğu arttırılmış gerçeklik sayesinde öğrenmeyi daha kalıcı bir hale getirebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder